Viikonloppuna nähtiin taisteleva Tähti-Volleyn C-tyttöjen joukkue

19.3.2023

TäVon C-tytöt lähtivät Pieksämäelle välieriin suurin odotuksin. Turnauksesta haettiin paikkaa SM finaaliturnaukseen.

Ensimmäinen peli pelattiin ennakolta kovinta joukkuetta, Pieksämäen Tsemppiä, vastaan. Ensimmäisen erän alku meni vastustajan peliä ihmetellessä. Palloa tuli kovaa ja korkealta. Erän puolen välin jälkeen tytöt saivat pelijuonesta kiinni ja haastoivat vastustajaa tasapäisesti. Erä meni kuitenkin vastustajalle 19-25. Toinen erä aloitettiin siitä, mihin ensimmäinen erä päättyi. TäVo vei peliä ja Tsemppi oli koko erän altavastaajana. TäVon tytöt voittivat erän 25-20. Kolmas erä käynnistyi Tsempin lyödessä tahtia. TäVon tyttöjen otteissa paistoi pieni jännitys ja erä oli nopeasti 2-8 tilanteessa. Peliä saatiin vielä parannettua 5-8 tilanteeseen, mutta vastustaja vei erän 7-15. Lopputulos: 1-2 tappio.

Toinen peli pelattiin Vesilahden Visaa vastaan. Ensimmäisessä erässä ei pelistä meinattu saada otetta millään. Vastustaja pelasi niin eri tavalla kuin edellinen joukkue. Hyökkäykset tulivat takakentälle ja sijoitushyökkäyksiä tuli paljon. Taas erän loppu pelattiin hyvin. Erä meni vastustajalle 22-25. Toinen erä tuli TäVolle ehkä liiankin helposti. Oma peli toimi ja erä oli nopeasti ohi pistein 25-13. Kolmanteen erään lähdettiin vähän odottelemaan vain voittoa. Tilanne oli kohta 2-6 Visalle. Peli tasoitettiin 7-7, jonka jälkeen Visa karkasi seuraavalla syöttövuolla 7-12 johtoon. Tiukassa tilanteessa pallo pomppi vähän vastustajalle ja erä hävittiin 9-15. Lopputulos: 1-2 tappio.

Kolmas ja SM-finaaliturnaukseen pääsystä ratkaiseva peli Hämeenlinnan Pallokerhoa vastaan oli jännittävä. Voittajalle oli luvassa pääsy finaaliturnaukseen. Ensimmäinen erä kulki koko ajan tasapistein, vuoroin toisen ollessa johdossa. Erä meni jatkopalloille ja TäVo voitti erän 26-24. Toisen erän alussa aloituksen vastaanotto ei oikein toiminut. Vastustaja karkasi kymmenen pisteen päähän 4-14. Tämä ero säilyi 9-20 tilanteeseen asti, jolloin TäVo syttyi uudelleen taistelemaan. 19-23 tilanteeseen kaventunut peli sai jännittävän lopun, jonka Hämeenlinna vei kuitenkin 19-25. Taas oli edessä kolmas erä! Kolmas erä oli ensimmäisen toisintoa. Kumpikin joukkue johti erää vuoron perään. Erän lopussa pisteet 12-12, 13-13, 14-14 kertoo paljon. Pelin voitto oli jokseenkin tuurin kauppa. Molemmat joukkueet hyökkäsivät kovaa ja puolustivat hyvin. Peli loppui lopulta 14-16 karvaaseen tappioon 1-2.

Vaikka turnauksesta ei voittoja saatukaan, niin päivässä oli paljon hyvääkin. Tappioasemassa pelattiin ja taisteltiin kaikista palloista. Joukkueesta nousi esiin uusia vastuun kantajia.

Tepu Jaakola, päävalmentaja

Seuraavaksi TäVon C-tytöt valmistautuvat sarjakauden viimeiseen turnaukseen, jossa joukkue pelaa SM-sarjan sijoista 23-28 (joukkueita sarjassa 133).  Kunhan otteluohjelma ja pelipaikkakunta tarkentuu, julkaistaan ne nettisivujemme Tapahtumat-sivulla.