Tasavahvaa peliä E-tytöillä kotiturnauksessa

5.2.2023

Tähti-Volleyn E-tyttöjoukkue Kauriit pelasivat hyvän ja tasavahvan kotiturnauksen lauantaina 4.2. Ensimmäisessä pelissä olivat vastassa Rovaniemen pojat ja tytöillä oli hyvä tsemppi heitä vastaan heti alusta alkaen. Ensimmäinen erä kääntyikin niukasti Kauriiden voitoon lukemin 25-21. Pojat heräsivät peliin ja veivät lopulta otteluvoiton erin 2-1. Yleisilme pelin jälkeen oli kuitenkin positiivisen puolella, kun monet pelin osa-alueet olivat menneet huimasti eteenpäin edellisestä turnauksesta. Isoimmat kehitysaskeleet ovat tapahtuneet ehdottomasti syöttöjen osalta. Turnauksessa syötöt olivat jo varmalla hyvällä tasolla ja ässiäkin tuli paljon. Toisaalta kehitystä oli tullut myös hyökkäyksiin. Iskulyöntejä ei vielä kentällä nähty, mutta kyllä nekin ovat sieltä tulossa harjoitusten perusteella.

Kuusamon Paka oli turnauksessa aivan omaa luokkaansa ja Paka vei toisen pelin suoraan 2-0. Kauriit saivat ensimmäisessä erässä 5 pistettä ja toisessa erässä 9, joten aivan lumieriä ei kuitenkaan tullut.

Viimeinen eli kolmas peli ja vastassa oli Rovaniemen Arvon tyttöjoukkue. Kauriit olivat hyvin latautuneet peliin ja peli-ilme oli kannustava ja keskittynyt. Yleisöäkin oli lehtereillä tässä vaiheessa jo reilusti, mikä oli oikein mukavaa ja kannustus oli kovaa molemmin puolin! Ensimmäisen erän vei vielä ArVo lukemin 21-25, mutta toiseen erään saimme kiristettyä ruuvia etenkin syöttöruudussa ja toisen erän veimme 26-24. Kolmanteen erään lähdettiinkin jo aivan hurmoksessa ja se erä oli meidän hallinnassa alusta alkaen. Tytöt pelasivat hyvää ja varmaa peruspeliä ja muutama pitkäkin pallo tuli käännettyä voitoksi. Turnauksen viimeinen erä voitettiin luvuin 15-10 ja koko ottelu näin ollen 2-1. Mahtava lopetus hyvälle turnauspäivälle ja ilo olikin katossa pelin jälkeen! Turnauspäivän tsempparipalkinto jaettiin koko päivän hymyssä suin pelanneelle Julialle.

Kaiken kaikkiaan hyvin järjestetty kotiturnaus, jossa järjestelyt toimivat moitteettomasti ja pelien aikataulut pitivät, kanttiinia unohtamatta! Parasta antia oli ehdottomasti huomata, että peli oli E-tytöillä mennyt todella paljon eteenpäin ja se itsessään jo ruokki hyvää, positiivista ja kannustavaa henkeä kentälle. Kaikkia kannustettiin ja tsempattiin eikä virheiden annettu häiritä. Tyttöjen omien sanojen mukaan nyt oli jo mukavampaa pelata, kun jo pärjäsimmekin muille.

Valmentajan silmin uusi opeteltava aihe ennen seuraavia turnauksia tulee olemaan torjunnan harjoittelu. Sitä emme ole vielä treeneissä harjoitelleet, mutta torjunnalle alkaisi selvästi olemaan tarvetta ja tilausta. Valmentajan silmin tästä on oikein hyvä jatkaa kohti kevään seuraavia turnauksia!

Kalle Pyykkö, E-tyttöjen valmentaja

Tyttöjen tunnelmia kun kysyttiin, miltä tuntui turnauspäivän jälkeen:

"Kivalta. Vähän jännitti mut se oli tosi kivaa ja oli kiva voittaa yksi erä ja yksi kokonainen peli. Kaikkilla meni mun mielestä hyvin." - Aada

"On tullut kehitystä kaikkien peliin ja hyvin meni kaikilla." - Hertta

Päivän otteluiden tulokset on nähtävillä tulospalvelussa

Takana vasemmalla valmentaja Kalle Pyykkö, Elmiina Parikka ja Enni-Liina Hakkarainen. Keskellä vasemmalta Aliisa Parikka, Fiona Aspegren, Hertta Oksanen ja Aada Vehkaperä. Alhaalla vasemmalta Julia Pikkuhookana ja Ella Raaska.