PikkuTähdet hyvällä pelifiiliksellä Rovaniemellä

14.2.2023

F-ikäisillä oli ensimmäinen turnauspäivä Rovaniemellä sunnuntaina 12.2. Reissun teemana oli hyvä fiilis, syötöt ja liike. Liikettä tulikin jo heti alkuun temppuradan merkeissä. Temppuradalla oli mm. tasapainoilua ja pallottelua seinän kanssa.

Ensimmäinen peli oli Rovaniemen poikia vastaan. Pojat olivat pelipäällä ja veivät ensimmäisen erän 15-9. Tyttöjen peli-ilme oli mitä mainioin ja hyökkäyksetkin olivat teräviä. Erässä oli paljon pitkiä palloja, jotka kuitenkin kääntyivät pojille. Toiseen erään jatkoimme samalla teemalla eli syöttöjen ja hyvän fiiliksen kautta ja olimmekin jo lähellä erävoittoa. Peli oli 14-12 meille kallellaan, mutta tiukkojen vaiheiden jälkeen iskulyönti kenttään ratkaisi voiton pojille lukemin 15-14.

Toisessa pelissä vastassa oli ArVon Toffeet ja teemana oli jatkaa samalla hyvällä fiiliksellä, joka oli jo ensimmäisessä pelissä. Tähän peliin otimme mukaan tavoitteeksi iskulyöntien harjoittelemisen. Tämä olikin hyvä päätös ja iskulyöntejä näimme useita. Hyvä liike pallon alle, keskittyminen passiin ja iskulyönti. Peli oli tiukkaa molemmissa erissä ja lopulta ottelu päättyi tasapeliin 1-1. Itseluottamus syöttöjä ja iskulyöntejä kohtaan kasvoi ja peli oli oikein mallikasta.

Heti perään olikin jo vastassa tyttöjen päävastustajaksi nimetty ArVon Tikkarit. Tikkarit taisivat junnuvaskoolissa viedä voiton, joten nyt oli revanssin paikka. Teemana jatkui edelleen hyvä liike pallon alle ja iskulyönteihin panostaminen. Tikkareita vastaan tuntui kaikki onnistuvan. Syötöt olivat hyviä, vastaanotot toimivat, passit olivat kunnossa ja kirsikkana kakun päällä hyvät iskulyönnit. Tämä peli olikin meidän juhlaa ja veimme voiton selvin luvuin 15-7, 15-4. Ilo oli pelin jälkeen ylimmillään ja palkinnoksi turnausjärjestäjiltä tulikin jokaiselle pelaajalle tikkarit.

Turnauksesta jäi käteen oikein hyvä fiilis sekä pelaajille, valmentajalle että huoltajalle. Saaliina yksi tiukka tappio, yksi tasapeli ja yksi selvä voitto. Tästä on hyvä lähteä kohti Kuusamon turnausta kahden viikon päästä! Tytöillä on hyvä ryhmähenki ja ilmapiiri on sekä vapaa-ajalla että pelien aikana iloinen ja kannustava.

Kalle Pyykkö, valmentaja

PikkuTähdet: Evin Aspegren, Iida Oikarinen, Lilja Pyykkö ja Eevi Ahola.