Kurjet ja Hirvet peleissä napapiirin molemmin puolin

12.2.2023

Tähti-Volleyn D-junnujen sarjapelit jatkuivat tänä viikonloppuna eri pooleissa, Kurjet suuntasivat Rovaniemelle ja Hirvet Ivaloon. Hirvet pääsivät pelaamaan ensimmäistä kertaa Ivalon uudessa hienossa liikuntahalli Kaarteessa. Seuramme on saanut D-junnuihin uusia pelaajia ja pikkubussit alkavatkin olla jokaista paikkaa myöten täynnä turnausmatkoilla.

Rovaniemellä Kurjet pelasivat neljä ottelua, joissa nähtiin hienoja taisteluja jokaisesta pisteestä. Vastustajat olivat Arctic Volleystä ja Kempeleen Lentopallosta. Vaikka kolme ensimmäistä peliä päättyivät 0-2 häviöihin, pelit oli tiukkoja ja mahdollisuudet voittoihinkin olisi ollut. Ensimmäisessä pelissä passit ja syötöt onnistuivat, mutta vastustajan peli oli varmempaa. Toisessa pelissä Kurjet jatkoivat hyviä syöttöjä. Vaikka tulikin häviö, niin pelissä opittiin jo lukemaan vastustajan sijoituksia. Kolmannessa pelissä nähtiin todella hyvää peliä ja pallorallissa oli tiukkoja tilanteita, lopputulos yrityksestä huolimatta häviö 2-0. Päivän viimeisen pelin ensimmäinen erä oli Kurkien hallussa, mutta toisessa erässä omat syöttövirheet teki pelin hankalaksi ja lopputulos oli 1-1. Turnausreissuillahan sattuu ja tapahtuu, niin tälläkin kertaa. Pelikentällä nähtiin Kurkien "Robin", kun yhdellä junnulla oli jäänyt toinen pelikenkä kotiin ja kentälle mennessä hälle lainattiin kulloinkin vaihdossa olevan pelaajan kenkää toiseen jalkaan. Päivän ottelutuloksista ei joukkue lannistunut vaan kotimatkalla autossa raikasi yhteislaulut ja kaikilla oli hyvä mieli.

Ivaloon matkanneet Hirvet aloittivat turnauspäivän valtaisalla tsempillä ja ensimmäisestä pelistä ottivat 2-0 voiton Arctic Volleyn Korpit. Toisessa pelissä meno oli alavireisempää, syöttövirheitä kertyi ja vastustaja tiukasta ensimmäisestä erästä voiton. Toinen erä olikin sitten vastustajan hallinnassa ja ottelun lopputulos Actic Volleyn Ice Starsille 2-0. Tappiosta sisuuntuneena seuraava peli Arctic Volleyn Super Starsia vastaan voitettiin 2-0, vaikkakaan Hirvien peli ei ollut sellaisella tasolla, mitä aiemmin tällä kaudella on nähty. Päivän neljäs ja viimeinen peli Lapin Susien Hyperiä vastaan sujui syöttöjen ja hyökkäysten osalta paremmin. Pelistä tuli 2-0 voitto, joten kaiken kaikkiaan päivä oli voitokas!

Päivän tarkemmat ottelutulokset on nähtävillä tulospalvelusta:

Nyt on luvassa pari viikkoa ahkeraa treenaamista ennen seuraavia pelejä, jotka pelataan 25.2. Pelipaikat ja tarkemmat aikataulut päivitetään Tapahtumat-sivulle

Kurkien joukkueessa pelasi Eemil Rajaniemi, Helmi Oksanen, Laura Mikkola, Miina Willman, Janina Pääkkö, Erin Ylivaara ja Neeta Hämäläinen.