Lentopallovuosi käyntiin Junnuvaskoolista

9.1.2023

Tähti-Volleyn F-, E- ja D-juniorit matkasivat loppiaisviikonlopuksi Rovaniemelle perinteiseen Junnuvaskooli-turnaukseen. Turnaukseen oli kotiseura ArVon lisäksi ilmoittautunut joukkueita Ivalosta, Kempeleestä sekä Ylikiimingistä. Kaiken kaikkiaan 34 juniorijoukkuetta saapui viettämään lentopallon täyteistä viikonloppua Santasportille. Lentopallon pelaamisen lisäksi Junnuvaskoolissa oli lauantai-illaksi järjestetty Iltavillit, jossa oli monenlaista puuhapistettä tanssista, pallonheittotutkaan ja trampoliinihyppelystä partiotaitoihin.

F-junioreiden tsemppisarjassa edusti Tähti-Volleyta kaksi tyttöjoukkuetta;

TäVo Tähdenlennot kartuttivat pelikokemusta kahden pelaajan voimin. Turnaus oli ensimmäinen pelikokemus Eerikalle ja Liljalle. Valmentajana tytöillä toimi Kalle Pyykkö. Joukkueen sijoitus 8. TäVo Tähtikoirat oli mukana turnauksessa kolmella pelaajalla. Valmentaja Tuija Kurttilan johdolla Evin, Eevi ja Kerttu tsemppasivat hienosti pelistä toiseen ja varmuus kasvoi pelien edetessä. Joukkueen sijoitus 5.

E-junioreiden tsemppisarjaan Tähti-Volley lähti kolmen joukkueen edustuksella;

TäVo Siniset Revontulet - Enni-Liina, Fiona ja Minea debytoivat valmentaja Taina Vehkaperän luotsaamana. Joukkueella nälkä kasvoi syödessä ja seuraavia pelejä odotetaan jo. Joukkueen sijoitus 7.

TäVo Joutsenten pelaajat Nea, Aliisa ja Ella kertoivat saaneensa Junnuvaskoolista hurjasti uusia oppeja ja rohkeutta. Valmentajana toimi Noora Kosola. Joukkueen sijoitus 5.

TäVo Kauriit valmentajansa Johanna Ilola-Pesosen johdolla pelasivat pallorallia toisiaan kannustaen siihen malliin, että Hertta, Charlotta ja Aada lähtivät kotimatkalle hopeamitalit kaulassaan!

D-junioreiden aluesarjassa Tähti-Volleyltä nähtiin pelikentillä kolme joukkuetta;

TäVo Kurjet -joukkueen kokoonpanossa pelasi Ada, Jenny, Riina ja Aada. Valmentaja Hanna Korte on erityisen ylpeä tyttöjen rohkeasta pelaamisesta ja positiivisesta asenteesta. Joukkueen sijoitus 8.

TäVo Kissat -joukkueen riveissä pelasivat Neeta, Helmi, Miina, Janina, Erin ja Laura. Valmentajana toiminut Sirpa Willman antoi kehuja tyttöjen sisukkuudesta ja toistensa kannustamisesta. Joukkue ei ollut ensi kertaa pelireissulla, mutta erona aikaisempiin peleihin tytöt osoittivat erinomaista periksiantamattomuutta kovissakin tilanteissa. Joukkueen sijoitus 6.

Seuran ainoa poikaedustus oli D-junnujen TäVo Hirvet -joukkueella. Valmentaja Tommi Lehtilä nimesi joukkueen turnauksen ensimmäisen päivän jälkeen myös TäVo Kampiakseliksi. Lauantain neljästä pelistä pojat veivät jokaisesta voiton. Peli osoittautui kuitenkin raa'aksi, kun hyvin alkanut turnaus kääntyi päätöspäivänä alavireiseksi. Lopputulemana kuitenkin Kampiakselit eli Taneli, Simo, Emil ja Lauri ylsivät hienosti sarjan sijalle 4.

Jokaisesta turnaukseen osallistuneesta joukkueesta järjestävä taho, Arctic Volley, halusi palkita Kultahippupelaajan, joka on omalla esimerkillään ja peliesityksiltään joukkueelle kullan arvoinen pelaaja. Tähti-Volleyn F- ja E-joukkueiden valmentajat valitsivat kultahippupelaajiksi kaikki pelaajansa. D-joukkueista valikoitui kustakin yksi kultahippu. Kurkien kultahippu Riina säilytti esimerkillisesti positiivisen asenteen koko turnauksen ajan, häviönkin jälkeen leveä hymy kasvoilla todeten, että oli mukava pelata. Riina pääsi yllättämään valmentajankin peliesityksillään, eikä monikaan olisi varmasti uskonut, että "peliuraa" on takana vasta muutama kuukausi. Kissojen valmentaja Sirpa valitsi kultahipuksi Miinan, joka osoittautui turnauksessa joukkueensa avainpelaajaksi. Hirvien Simo ansaitsi kultahippupelaajan palkinnon loistavilla pelillisillä ansioilla. Simon varmat aloitukset ja tehokas peli verkolla helpottivat Tommi-valmentajan valintaa. Palkituista kultahipuista huolimatta, jokaisen pelaajan antama panos joukkueen hyväksi on tärkeää ja ennen kaikkea yhteen hiileen puhaltaminen saa mahtavia pelikokemuksia aikaan.

Lisää Junnuvaskoolista (mm. ottelutulokset ja sarjataulukot) pääset lukemaan tapahtuman nettisivuilta osoitteesta: https://junnuvaskooli.net/

Seuraavaa Junnuvaskoolia odotellessa junnut valmistautuvat seuraavaksi kevätkauden sarjapeleihin. Pysyhän kuulolla!

Klikkaamalla alla olevat kuvat auki, näet kuvatekstit.