D-junnujen turnaukset Iissä ja Raahessa

20.10.2022

Lauantaina 8.10. D-juniorit matkasivat kahden joukkueen voimin aluesarjan toiseen turnaukseen. Molemmat joukkueet starttasivat pelireissuun aikaisella aamuherätyksellä. TäVo Hirvet matkustivat Iihin ja TäVo Kurkien pelireissun määränpää oli Raahe.

TäVo Kurjet Raahessa

"Tällä kertaa TäVo Kurkien erävoitot jäivät harmittavan pienestä kiinni, mutta turnauksesta saatiin paljon oppia, hienoja onnistumisia ja motivaatiota harjoituksiin.  Iloa ja kannustusta riitti läpi koko pitkän turnauspäivän."

TäVo Hirvet Iissä

"Matkaan lähdettiin sovitun aikataulun mukaan lauantaiaamuna klo 5:30, niukin naukin hereillä. Pelurit koittivat parhaansa mukaan jatkaa unia vielä auton kyydissä, joten useamman tunnin siirtymä olikin lopulta yllättävän kivuttomasti taitettu. Perillä Iissä syötiin aamupala huoltsikalla ja tehtiin vielä viime hetken viilaus Hirvien kokoonpanoon (Janina, Ada, Taneli, Eemil, Erin ja Laura). Iisi-areenalle saavuttiin hyvissä ajoin ennen pelien alkua (lue: kuski/valmentaja olisi voinut nauttia tunnin pidemmät yöunet).

Ekassa matsissa vastustaja KIVA D1 Kuhmosta oli vähemmän kiva ja takoi selvän 2–0 voiton Hirvistä melko nopeaan tahtiin. Takakentälle suuntautuneet vastustajan hyökkäykset päättyivät liian usein hävittyyn palloon. Aloitusten vastaanotto sen sijaan toimi Hirvillä ihan ookoo, vaikka KIVA välillä nakutti painaviakin pommeja.

Toisen ottelun kaava Kempele Altiusta vastaan oli ensimmäisen matsin kaltainen. Hypärit ja peippihyökkäykset aiheuttivat harmia Hirville, eikä 2–0 tappiolukemien kirjaus ottanut ensimmäistä peliä pidempään. Jälleen pitää Hirviä tosin kehua aloitusten vastaanotosta - ei kovin montaa ässää tullut vaikeista aloituksista huolimatta. Ekan matsin lähes yksinomaan takakentälle suuntautuneiden hyökkäysten jälkeen oli hankala orientoitua joukkueeseen, joka pisti aika taitavasti (ja usein sormilla) vaihtelevaa jujua tai sijoitusta ympäri kenttää.

Kolmas ja päivän viimeinen peli oli tasaisin – ja valmentajan hermoja eniten raastanut. Hirvillä oli kaikki avaimet ensimmäisen erän voittoon, eräpallokin, mutta lopulta pisteet kirjattiin Ii-Volleyn Tulitykeille lukemin 29–27. Toisessa erässä tasainen kamppailu jatkui, vaikka vastustaja lopulta hieman selvemmin ottelun itselleen taputtelikin, nyt pistein 25–20. Hirviä läpi turnauksen vaivannut "äänen puute" pallon haussa hiipi valmentajan ihon alle. Saattoi se oma turhautuminen välittyä kentällekin ja osaltaan heijastua ottelun ratkaisuhetkillä tapahtuneeseen jähmettymiseen. Peli tarjosi silti useampia hienoja lyöntihyökkäyksiä Hirviltä, jotka olisivat ehdottomasti ansainneet edes sen yhden erävoiton.

Seuraavaan kertaan. Ja ääntä kentälle!!"

Turnausten päätteeksi joukkueet pääsivät käymään Kärkkäisen Sikapäivillä, joka oli junioreille mieleen.

Päivän tulokset:

Pooli 1D

TäVo Hirvet – KIVA D1/ 0-2

KempeLe Altius - TäVo Hirvet / 2 - 0

IiV/Tulitykit - TäVo Hirvet / 0 – 2

Pooli 1C

KempeLe Loimut – TäVo Kurjet / 2-0

TäVo Kurjet – salsa musta / 0-2

KempeLe Ksenonit – TäVo Kurjet / 0-2

Tarkemmat tiedot peleistä tulospalvelussa.

Pelit ovat katsottavissa noin 2 viikon ajan Twitchissä:

Kurjet

Hirvet

D-junnut jatkavat nyt ahkeraa harjoittelua ja valmistautuvat seuraavaan turnaukseen, joka on kotiturnaus 5.11.2022.

TäVo Kurjet Marjukka, Aada, Miina, Helmi, Neeta sekä takana valmentaja Sirpa
TäVo Hirvet Takana: Janina, Taneli, Eemil Edessä: Erin, Ada, Laura