D-junioreiden kevätkausi starttasi Rovaniemellä

24.1.2023

D-juniorit lähtivät lauantaina 21.1. aamuvarhaisella kohti Rovaniemen turnausta. Luvassa oli neljä peliä ja vastustajina oli tällä kertaa turnausjärjestäjä Arctic Volleyn joukkueita.

Kurjet starttasivat turnauspäivän huikealla sykkeellä ja kahdesta ensimmäisestä pelistä joukkue vei molemmista 2-0 voiton. Vastustajina näissä otteluissa oli ArVo Kotkat sekä omat treenikaverit Hirvet. Pelifiilis oli otteluiden läpi aivan mahtava, junnut kannustivat toinen toistaan ja jokainen pallo pelattiin loppuun saakka. Liike kentällä oli hyvää ja joukkueen puhalsi yhteen hiileen. Päivän kolmannessa ottelussa oli vastassa ArVo Snow Stars. Peliin junnut lähtivät lyhyellä lämmittelyllä ja hieman jännittyneissä tunnelmissa. ArVon tyttöjoukkue vei ensimmäisen erän voiton. Toisessa erässä Kurjet tsemppasivat ja saivat pelistä paremmin kiinni, mutta Snow Stars karkasi erän lopulla ja otteluvoiton pisteet jäivät Rovaniemelle. Häviö veti mielen matalaksi, mutta viimeiseen peliin ArVon Ice Starsia vastaan päivän ensimmäisten pelien kaltainen tsemppi ja syke oli palannut kentälle tuoden Kurkien joukkueelle 2-0 voiton. Joukkueen tsemppipelaajana palkittiin Helmi Oksanen.

TäVo Kurjet: Takana Helmi Oksanen, keskirivissä Emil Rajaniemi, Miina Willman, Janina Pääkkö ja edessä Neeta Hämäläinen.

Hirvet lähtivät hieman nukuksissa päivän ensimmäiseen otteluun ArVon Snow Starsia vastaan ja kotijoukkue vei ottelun voiton 2-0. Toisessa ottelussa verkon toisella puolella oli vastassa Kurjet, joiden kanssa palloralli osoittautui melko tasaiseksi. Kurjet saivat kuitenkin paremman otteen pelistä ja heillä oli tsemppihenki huipussaan koko ottelun ajan. Tässä keskinäisessä ottelussa turnausreissulle ensikertalaisena mukaan lähtenyt Annu Vaaraniemi yllätti niin valmentaja Tommi Lehtilän kuin huoltajana toimineen Hanna Korteenkin loistavilla pelisuorituksillaan. Positiivisella asenteella ja joukkueen pistesaldoa kartuttaneilla pelisuorituksilla Annu palkittiin ansaitusti Hirvien tsemppipelaajana. Vaikka Kurkien kanssa pelatun ottelun jälkeen Hirvillä saldona oli kaksi häviötä, ei joukkue lannistunut vaan evästauon jälkeen ArVon poikajoukkue Kotkat haastettiin palloralliin hyvällä tsempillä. Tsempistä ja taistelusta huolimatta rovaniemeläisjoukkue otti 2-0 voiton. Päivän viimeinen ottelu ArVo Ice Starsia vastaan olikin sitten melkoista ilottelua, kun joukkueen tsemppi sai lisäpontta (liekkö vahvistukset kannustusjoukoissa osallisia asiaan), joka siivitti Hirvet 2-0 voittoon. Kuten alla olevasta kuvastakin voi päätellä, joukkueella oli hymy herkässä voitetun ottelun jälkeen!

TäVo Hirvet: Takana: Taneli Lehtilä, Ada Ahola, Marjukka Hirvisalo, Riina Puljujärvi ja Annu Vaaraniemi. Edessä: Aada Mustajärvi.

Turnauspäivä saatiin hyvillä mielin päätökseen ja kotimatkalle Sodankylään päästiin jo hyvissä ajoin, jotta ehdittiin vielä hallille seuraamaan miesten mestaruusliigaottelua.

Päivän otteluiden tulokset pääset näkemään tästä.

Jo tämän viikon lauantaina osa D-junioreista matkaa jälleen Rovaniemelle, kun Pohjois-Suomen Lentopallo järjestää Santasportilla D-ikäisten lentopallojunioreiden teholeirin. Seuraavan turnauksen Kurjet ja Hirvet pelaavat 11.2.2023. Pelipaikkakunnat ovat vielä avoimia.