C-tytöt kohti välieriä

29.1.2023

Lauantain (28.1.) kotiturnaus aloitettiin ennakkoon kovinta vastusta Artic Volleytä vastaan. Tävo voitti ensimmäisen erän selvästi, ehkä liiankin helposti. Toista erää edettiin tasaisissa merkeissä erän puoli väliin asti. Tävon pelihuumori loppui ratkaisevissa palloissa ja erä ArVolle. Kolmanteen erään ei saatu enää riviä kuntoon ja erä ArVolle. Näin ensimmäisestä pelistä 1-2 tappio.

Toinen peli pelattiin Vaasan Kiistoa vastaan. Käsikirjoitus oli samanlainen kuin ensimmäisessä pelissä. Sillä erotuksella, että TäVo voitti ensimmäisen erän tiukasti 30-28 jatkopalloilla. Toista erääkin hallittiin, mutta loukkaantuminen sotki vähän kuvioita ja erä hävittiin. Kolmanteen erään saatiin heikko alku ja loppukiri ei tällä kertaa riittänyt. Peli vastustajalle 1-2.

Kolmas peli oli Muhos Volley 96 vastaan. Tässäkin pelissä voitettiin ensimmäinen erä. Toisen erän alku pelattiin tarkasti. Edellisistä otteluista oli otettu opiksi ja pelattiin hyvä toinen erä. Peli voitettiin 2-0.

Viimeisen pelin voiton myötä sijoituttiin turnauksessa toiseksi. Turnauksen joukkueet olivat tasavahvoja ja pelasivat ristiin keskenään. Turnauksessa onnistui liberopelaaminen. Vieläkin on kehitettävää aloituksen vastaanotossa ja helppojen pallojen nostaminen passarille. Näin saataisiin paremmin tehoja irti meidän hyvästä hyökkäyksestä.

Seuraavaksi suunnataan katseet hienosti välieriin. Peli on kehittynyt koko ajan. Toivotaan, että peliotteet jatkuvat noususuhdanteisesti.

Tepu Jaakola, C-tyttöjen päävalmentaja

Vaasan Kiistoa vastaan käytiin tiukka kamppailu, jonka voittaja selvisi vasta kolmannessa erässä.

Päivän tulokset ovat nähtävillä tästä.

Seuraavassa turnauksessa TäVo saa vastustajiksi Alajärven Ankkurit ja Pielaveden Sampon. Näiden lisäksi on luvassa myös revanssi Vaasan Kiiston kanssa. Ottelupaikkakunta on vielä avoin, mutta otteluohjelma on jo nähtävillä täällä.